החשיבות של שמירה על איכות הסביבה

שמירה על איכות הסביבה במפעל היא חשובה ביותר ולכן נכללת בקריטריונים לרישוי עסקים. הנושא משפיע לא רק על הסביבה אלא גם על העסק עצמו ובריאות הצוות שלו – וגם על השיווק וההצלחה העסקית באופן כללי.

הנה כמה דוגמאות לחשיבות של שמירה על איכות הסביבה במפעל:

הגנה משפטית – חברות צריכות לעמוד בתקנים והוראות סביבתיים כדי להבטיח את הבריאות והבטיחות של הציבור הקרוב ולהימנע מפגיעה בסביבה ובמקומות מוגנים.

שיפור המוניטין – חשיבה ותשומת לב לסביבה ולתקנים הסביבתיים יוצרת חוות דעת חברתית חיובית מצד צרכנים ועובדים.

חסכון במשאבים – שמירה על איכות הסביבה יכולה להתבטא גם בחסכון במשאבים ובכספים. לדוגמה, הכנת מוצרים עם חומרי גלם חדשים ומתקדמים יכולה להוביל לחיסכון בזמן ובאנרגיה בפעולות הייצור.

שמירה על משאבי הטבע – איכות הסביבה חשובה גם בשמירה על משאבי הטבע, למשל לשמירה על מפלס המים ומניעת זיהום. החשיבות של שמירה על איכות הסביבה במפעלי ייצור כבר נדונה והוכחה כחיונית מאוד.

 

התייעלות עסקית נטו

בואו נשים לרגע בצד את נושא הרישוי העסקי. בואו נניח לצורך הדיון שהעסק לא חייב להשיג רישיון ויכול לעשות ככל העולה על רוחו… אם נסתכל על הנושא מנקודת מבט עסקית טהורה נראה שיש יתרונות רבים לשמירה על איכות הסביבה.

אפשר להסכים שכולנו מרוויחים משמירה על איכות הסביבה, למעננו ולמען דור העתיד – וגם למען הצלחת העסק. מבחינת ייצור ועלויות יש מקום להתייעלות וחיסכון שאי אפשר להתעלם מהם. וכמובן יש את היתרון התחרותי בפלח השוק של חובבי הגנת הסביבה.

דוגמאות

דוגמה פשוטה יכולה להיות שימוש בתאורה ירוקה וחסכונית. מעבר לחסכון של כ-50% בחשבון החשמל יש את הרושם שזה יוצר על ציבור הלקוחות, שרואים את הפרטים האלה ומעריכים אותם.

דוגמה נוספת היא חיישני נפח לתאורה, שמפעילים את התאורה בהתאם לתנועת האנשים באזורים מסוימים. לדוגמה, במחסן. פעולה כזו יכולה להיות משמעותית בחסכון לטווח ארוך.

מיזוג האוויר בישראל הוא מקור לחשבונות חשמל גבוהים ביותר. מערכות מיזוג אוויר עם דירוג אנגרטי גבוה יכולות לחסוך לעסק אפילו 30% בהוצאות החשמל.

 

ההמלצה שלנו היא להתייחס לתהליך הרישוי בתור הזדמנות עסקית ולראות איך אפשר למנף את הרגולציות הממשלתיות להגדלת החיסכון מצד אחד וגם הגדלת מחזור המכירות מהצד השני.

לסיכום, עסקים מהתחומים הבאים מחויבים באישור גם מהמשרד להגנת הסביבה כחלק מהוצאת רישיון עסק:

מפעלי מזון ומפעלים לייצור תרופות או תמרוקים כמו גם מפעלי עץ ומתכת.

בתי מלון ובתי אבות.

עסקים שקשורים עם גז ודלק.

עסקים שקשורים לגידול בעלי חיים או בתי מטבחיים.

עסקים בתחום ההדברה וסילוק פסולת.

ויש עוד.

 

לבירור האם אתם זקוקים לרישיון ולאישור מהמשרד להגנת הסביבה פנו עכשיו למרכז הישראלי לרישוי עסקים.